Vissa dagar SKA man inte baka...

Idag är det en sån dag. Jag satte en liten bulldeg och medan den jäste tänkte jag, att några muffins med svarta vinbär i kan jag prova. Gjorde iordning smet och hällde i de svarta vinbär som stod kvar på diskbänken sedan skörden i förrgår. Allt väl så långt, in med dem i ugnen och efter en kvart borde de vara färdiga, men såg lite bleka ut. Det fick bli en stund till, men resultatet förblev lite blekt, ändå. Jag smakade och de var väl ok, men inte mer.
Dags för bulldegen, det såg väldigt bra ut efter alla förberedelser innan ugnen och "äggaklockan" sattes på tio minuter. Slog mig ner vid TV:n och fortsatte sy ihop de senaste stick-alstren, medan jag väntade.
Märkligt tänkte jag efter en stund då ingen klocka ringde, får gå ut och titta i alla fall. Jodå, visst var de ordentligt bakade, fina i formen och mörkbruna! Inga blekfisar här inte. Det var bara att "mata soppåsen" direkt med halva plåten, resten får vi se om de möjligen kan vara ätbara. Kan eventuellt platsa i kategorin skorpor om jag har någorlunda tur.
De fyra nya, färdiga babytröjorna ska nu hängas på plats i "butiken". Där börjar bli ganska trångt, trots detta verkar de "trivas" väldigt bra, för det är ingen som visar tecken på att vilja flytta.
Nu ska jag testa ett recept jag har haft inklistrat i min receptbok i säkert trettio år, för det såg gott ut.
....men bättre sent än aldrig!


De senaste "skapelserna"


Ansjovissnurror med sallad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0