Äntligen!

Så har det då varit torsdag jämn vecka igen. Den har varit efterlängtad kan jag säga. Eftersom det har varit lite varmare några dagar och jag förra helgen gjorde misstaget att slänga räkskal i soptunnan, kan Ni säkert räkna ut att det inte var parfym och nytvättat det luktade därifrån. Nu är den i alla fall tömd och i eftermiddag har jag spolat ur tunnan med en ordentlig dos flytande tvål. Hade i och för sig kunnat skura den också, men ville inte gå till överdrift.
Det är ju bara skräp och avfall som ska i där ändå, så det räcker gott med att få bort lukten, tycker jag.
Har däremot lovat mig själv att när vi äter räkor i fortsättningen, ska jag lägga skalen i ett fint paket i frysen, för förflyttning till tunnan kvällen innan tömning. Då blommorna och kökslandet behövde få en skvätt vatten, var jag nyss ute en sväng och slogs med myggen. Några av dom har smitit in och biter mig säkert i natt.
De har förresten redan börjat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0