Gourmet-middag

Orkade inte laga "något riktigt" till matlådan idag, det tog så på krafterna att
både jobba och öppna sillburkarna
till middagen igår, att det fick bli en fryst Finduslåda med schnitzel till jobbet idag.
Maken fick ta en repris, då det fanns några sillstjärtar kvar i burken och färdigkokt nypotatis som de säger i Skåne. När jag väl var hemma igen fick jag se att den ena skenan till gardinerna var monterad i uterummet,
vilket föranleder mig att snarast ge mig på att färdigställa ena sidans gardiner.
Solen är ganska besvärande varm om den får gassa fritt in i glasrummet, en bra bit över 40 grader blir det frampå kvällen. Så solskydd blir välkommet, när "Inga" orkar ge sig på uppgiften.
Har också plockat fram kycklingfiléer, så det kan bli ordentlig middag imorgon, det fanns nämligen ingen mer "gourmet"-kartong att tillgå i en annars fortfarande välfylld frys.
För övrigt kan jag rapportera ett beroende av att börja på ny stickning. Trots ett kraftigt överskottslager i "affären" är det omöjligt att ignorera de visioner av olika tröj-utföranden som regelbundet dyker upp i skallen.
Så nu är det en babytröja på gång igen!!!!!


Ett urval broschyrer som finns att hämta på Turistbyrån
























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0