Sommarväder och oväntat besök

Har klippt gräset på baksidan av huset, det "behövdes" inte på framsidan, man ska inte göra mer än nödvändigt.
Kaffe och nybakat mörkt nyttigt bröd smakade lika bra ändå, trots att jag inte "gjorde färdigt".
Är dock inte fullt så lat som det låter. Hoppade över att dra den tunga gräsklipparen runt huset då jag fortfarande har ont i ett muskelfäste på höger sida, efter en sträckning för ca tre veckor sedan.
Vi får se hur lång tid det tar innan kärringen är återställd. (någorlunda i alla fall)
Det blir en hel del tittande på fotboll på TV trots det fina vädret, men samtidigt stickat på "kusintröjan".
Nu är det bara en ärm kvar.
När jag som bäst satt där och stickade, hörde jag fågelkvitter på väldigt nära håll. Det föranledde en undersökning, så jag gick ut i köket. Där halvflög och hoppade en sädesärle-unge runt på golvet. Jag stängde dörrarna till övriga huset, men hann inte få igen alla, så han förflyttade sig till "mitt" datarum och satte sig på fönsterbrädan mellan prydnadssakerna. Snabbt fick jag igång kameran och knäppte, sen öppnade jag fönstret så han lätt kunde komma ut igen.
Visst är han söt och han verkade inte vara rädd heller.


Vad glor du på?  Öppna fönstret istället!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0