"Gamlingar" och friterad ananas

Åkte en sväng in till Tibro på förmiddagen för att besöka torghandeln. Det blev några isbegonior till trädgården och en bunt gula rosor inhandlat. Därefter fick bankomaten en påhälsning för att fixa lite studentpresent-medel.
Vi gör det lätt för oss och kör med säkra kort. Det blir ett kuvert med innehåll.
Lite kompletteringar på matfronten var också nödvändigt, så jag tog en sväng förbi Sparhuset. Där träffade jag en nybliven post-pensionär, vilken trivdes alldeles utmärkt med ledigheten. Allra helst när den senaste omorganisationen på forna arbetsplatsen kom på tal. Då log han bara och sa: "Har hört talas om det".....
Sen var det dags att ta sig hem och kolla hur det gick för Söderling i Franska öppna.
God middag hade "Inga" lagat, även i min matlåda. Det vankades fläskkotlett med gräddig kantarellsås.
(tack till Elins svärmor för all torkad svamp!)
Det är bra med Internet, där har jag hittat recept på friterad ananas, till efterrätten. Fungerar alldeles utmärkt, har provat flera gånger redan, till glass.
De gula rosorna var till ett arrangemang framför makens dator! Han behöver muntras upp inför den förestående milstolpen i nästa vecka, som hans förre kollega uttryckte det: "Vi är snart lika gamla-
mellan sextio och sjuttio båda två!"


Mums!!!!!!!!!!


"Fira" i förtid!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0