Midsommarafton utan regn!

En traditionell midsommarafton är på väg mot sitt slut. Med traditionell menar jag valet av middag, sill, färkpotatis och nubbe. Däremot blev det inga jordgubbar till efterrätt, där fick vi nöja oss med fotboll på TV.
Lite annorlunda har det ändå varit, eftersom det var väldigt längesedan jag jobbade en midsommarafton.
I och för sig var det längesedan jag jobbade över huvud taget, om jag ska vara helt ärlig.
Idag var det bara jag som tjänstgjorde, men det passerade utan några större katastrofer.
Vid förklaring till en kund, att jag var ganska "grön", (när det tog lite extra tid) fick jag bara till svar att "det passar ju bra med årstiden".
Så både han och alla andra som kom in idag var väldigt snälla, vänliga och tacksamma för det jag kunde hjälpa till med.
Jag lyckades också komma underfund med lite tekniska finesser gällande utskrifter, när det var tyst och lugnt så man kunde prova sig fram. Alltid lär man sig något, men det finns massor kvar!!!!
(framförallt när det gäller teknik)
Imorgon är en annan dag och då har jag sällskap av van expertis nästan hela dagen på jobbet.
Sol hela midsommarafton var det längesedan vi hade, visserligen blåser der lite men det verkar som om vi har en solnedgång att se fram emot.
........och Spanien leder med 2-0!!!! hittar jag nu lite chips i skåpet också så är det helt perfekt.


....och solen sänker sig sakta över sjön


Lucky me......or not??






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0