Vart tog fotbollsspelarna vägen??????

Tittade på Englands öppningsmatch mot USA i VM för några dagar sedan. Då började det så lysande med ett tidigt mål av Gerrard och alla trodde att det skulle bli vinst, men efter en ofattbar målvaktstavla och för övrigt ganska dåligt spel, fick de nöja sig med oavgjort.
Idag bänkade jag mig igen framför TV:n med förväntningar på en bra match, med så många bra spelare på plan.
Man tror inte det är sant, men de presterade ändå sämre fotboll idag. Dock utan målvaktstavla, eftersom det blev 0-0. Algeriets spelare var hyfsat pigga och stretade på, men vad Englands "zombies" höll på med, undrade även kommentatorerna på TV 4.
Det är inte snällt att göra sina supportrar så besvikna, allrahelst då jag prioriterade matchen framför "bröllopskonserten". Men med en italiensk tränare kan det väl inte bli bättre. Förutfattad mening kanske, men om italiensk fotboll, tycker jag inte!
Jag får se fram emot lördagen, med sovmorgon, second hand-butik och prinsessbröllop!!
.... en tanke går till de som idag gav sig ut i skogen på "den stora" överlevnadskursen och inte får krypa ner i sin säng de närmaste två dygnen, utan slåss med myggen och vara hungriga eller äta mysko växter.
Natti, natti!


Ett "lysande exempel" i mörkret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0