Varför finns det alltid något som absolut ska följa med hem från Hjo.....

I Hjo finns, för Er som fortfarande inte känner till det, en affär med namnet "Hem & Hobby. (Det ligger även en filial i Skövde.) Där hittar man ALLT och lite till.  Heminredning, pyssel, godis, garn, presenter, listan kan bli oändlig.
Om man, som jag enligt mina barn, har "alldeles för mycket prylar" i hemmet, borde man inte ens komma på tanken: -att gå in i butiken, men......
Det fungerar som en alkoholist som dras till spriten och en rökare som bara måste ha ett par bloss.
Det sägs ju att summan av alla laster är konstant, jag varken röker eller nästan inte dricker nå't, så om påståendet är korrekt, kan Ni räkna ut mitt dilemma, väl innanför dörrarna.
Jag ser potentiella pyssel, dekorationer och presenter överallt, fantasin löper amok....
Prylarna "pratar med mig" vädjar om att få komma med till just mitt hem, för de lääängtar dit.
Snäll och lätt att övertala som jag är dessa sammanhang, förbarmar jag mig alltid över åtminstone EN kasse med "bra ha-saker" innan jag kan slita mig.
Idag hade jag bara 40 minuter på mig att gå igenom utbudet, innan de stängde. Fördelen var att kassen inte blev så tung, men å andra sidan infann sig en frustration över att jag inte "hunnit njuta tillräckligt" av fyndletandet.
Vilket förmodligen innebär att jag  ganska snart intalar mig nödvändigheten av att göra ett nytt besök.... i Hjo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0