Den vita stenen

I min trädgård ligger en stor, rund, vit sten. Den kom flyttande från Spanien för ungefär ett år sedan.
Förut bodde den på stranden i Altea, men en dag förra hösten, när maken och jag var på bilutflykt norröver
på Costa Blanca, stannade vi till vid just den stranden.
Denna speciella sten behövde ett miljöombyte, vilket jag såg direkt och hjälpte villigt till med den första transporten, i Spanien.
Senare på dagen kunde jag ordna resan till Sverige, men "han" fick ge sig till tåls ytterligare några månader innan resan kunde fortsätta till slutmålet, Fagersanna.
Nu har "mister Sten" upplevt en väldigt lång och snörik vinter, men är fortfarande lika vackert vit. Dessutom blommar just nu mina gullvivor alldeles bredvid, vilket jag uppskattar mycket!
I en sådan omgivning måste man ju bara trivas, eller hur??



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0