Gardinstång & plantor till kaffet

Idag är det första maj och jag borde varit ute och demonstrerat. Vad ska jag skylla på den här gången då?
I år är det inte så svårt, eftersom jag precis börjar återhämta mig från förkylningen.
Lite dåligt samvete finns det nog längst där bak ändå (som vanligt) men det går över.
Det är mycket man bör och skall här i världen, men vem är perfekt.
Idag har jag i alla fall varit ute i trädgården och inventerat, var det fattas växter. Tänkte ta en tur till Handelsträdgården imorgon och införskaffa lite nya friska plantor till fönsterlådor och övriga tomma utrymmen.
Frågade maken när det var fotboll nästa gång: "På måndag blev svaret". Då kan ju du följa med och handla plantor imorgon, tyckte jag. Men det gick inte alls, fick jag veta direkt, för "imorgon är det match" och då "måste jag.... innan A-laget spelar hemmapremiär".
Då undrade jag lite försynt, vad det var för skillnad på: "När det var fotboll nästa gång och att A-laget hade match???? När A-laget spelar skulle han göra matchprogram färdigt och sedan titta på match, när det var fotboll nästa gång spelade U-laget där han är lagledare.
Hur som helst, var det en ypperlig ursäkt för att slippa åka med och köpa växter, misstänker jag.
Åker också definitivt hellre själv, än att tvinga med en stressad och irriterad "gubbe".
Ringde till en kompis, för att höra om hon hade lust att följa med istället.
Hon befann sig på "skattjakt" vid Vätterns strand och hade precis hittat en "ny gardinstång". Det var inte säkert hon hade tid imorgon, men ta vägen förbi på en kopp kaffe innan hon åkte hem med sitt fynd, gjorde hon gärna.
Prata lite skit och dricka kaffe är aldrig fel och imorgon väntar plant-resan, med eller utan smakråd.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0