"Ketchupflaskan"

Alla har väl hört liknelsen om ketchupflaskan, först kommer ingenting, sen kommer ingenting och så kommer alltihop. Precis så har det varit den senaste tiden. Tisdag en oväntat, men positiv anställningsintervju, onsdag en återbudstid på ortopeden för knät, torsdag får jag jobbet på Turistbyrån i Karlsborg som jag sökte i tisdags. Imorgon fredag ska jag och Anette stå på torget i Tibro, hela dagen och sälja egenhändigt tillverkade saker m.m. och på lördag jobbar jag som personlig assistentvikarie.
Förr var jag van att ha mycket mer än så, att pussla ihop, men det är både kul och skönt att det börjar röra på sig.
Nu får jag äntligen prova på turistbranschen i "skarpt läge" vilket jag ser fram emot. Jobbet sträcker sig över sommaren, ska bli intressant att "sälja hembygden". Nu har jag bara en önskan inför morgondagens torghandel:
Att det ska vara uppehållsväder! Bilen är packad.


Bakdukar egna broderademönster


Stickade tröjor


Hjärtan målade med äggtemera


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0