Premiär!!

Då var säsongspremiären avklarad. Det var lite nervöst i början, men det tog sig och evenemanget kunde genomföras som planerat. Jag pratar naturligtvis om gräsklippning. Maskinen var lite motsträvig och ville inte starta, men lugn och fin och tålamod, så lurade jag igång honom i alla fall.
Det var lagom varmt för sådan övning idag och det hela är över på ca 40 minuter. Inte så mycket att väsnas om, men det behöver göras ungefär en gång i veckan i en som det känns nu, oöverskådligt lång tid framöver.
Men det är egentligen bara att komma till skott som gäller och det är inte långt till hösten. Skulle gärna klippa gräs en gång per vecka året runt om jag garanterat slapp snöskottning.
Efteråt ser det så snyggt och välordnat ut i trädgården, att det är en fröjd, i alla fall den dagen.
Satte mig sedan vid datorn, (där jag också kan njuta av den fina gräsmattan, genom fönstret) för att se vad det fanns för möjligheter att fixa en hemsida. Det verkar inte allt för avancerat, så även tekniska idioter(=jag) klarade av att starta upp en, gratis på prov. Det blir, som med så mycket annat här i livet, vad man gör det till, så nu är det bara att köra...
Det finns länk från min Facebook-sida om någon är nyfiken på mitt experiment.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0