Äggtempera-målning

Vaknar till ännu sämre väder, så pass att våra plaststolar har blåst omkring på baksidan idag. Då är det inte direkt inbjudande att sticka ut näsan, men jag har varit och köpt min TV-tidning samt en liter mjölk, eftersom den tog slut när jag gjorde pannkakor till morgondagens matlådor. Jo det blir ärtsoppa också. Sen satte jag mig vid köksbordet och målade lite dekorationer på några av mina alster som legat på tork ute i förrådet. Känner mig dock lite "ringrostig" (om jag nu ens någon gång i forntiden hade någon talang, tveksamt) och blev inte helt nöjd med resultatet, men vi får se. Nu ska det torka igen i flera veckor innan man kan ge sig på det med panelborste, för att få fram glansen på ytan. Går det bra, vilket vi får hoppas, är alstrena klara, annars återstår bara en suddig massa av grundfärg och dekor. Lika spännande varenda gång. Tekniken är inte direkt ämnad för massproduktion, men så är den väldigt gammal också, sen långt före ordet massproduktion ens var "uppfunnet".


Hittade några "förskrämda" jordgubbar i glashuset, de ser lite bleka ut


Egenhändigt plockade stenar från stränderna på Costa del Sol

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0