"Däckad"

Var idag in på Statoil och frågade om de kunde byta däck på bilen åt mig. Det gick bra men inte förrän vid femtiden.
Det blev att återkomma när jag sedemera varit hemma och hämtat desamma från trädgårdsskjulet, (med hjälp av skottkärran). Innan detta stod dock en tur till Hjo på agendan, för ett besök hos "päronen". Satt där ett tag och pratade, samt drack förmiddagskaffe innan jag fortsatte till Hem & Hobby för inköp av tyg och tråd. Det var vad som stod på lappen, men lite till hoppade i korgen, så det var bara att betala alltihop och se glad ut. Men inga större svårigheter att göra det i den affären. En tur till sonen på hemvägen för att lämna utlovad matlåda, innehållande ärtsoppa & pannkakor. Lite förnödenheter från mataffären behövdes också. Hemma väntade sen belöningen i form av stekt lax med potatismos till middag. Därefter tog däcken och jag en ny tur till tätorten. Medan jag väntade på bilen, blev det en kort promenad i mörkret, ganska kallt hade det också hunnit bli. Fåtöljen kändes extra mysig vid hemkomst och Idol på TV. Har precis avslutat och monterat ihop två "Pippi-tröjor" i svart färg, så igår började jag på en annan variant. Var ska jag göra av dem alla........?


Precis klara, en vuxen M/L & den andra ca 8 år


Tog en bild på vår fina rastplats vid väg 49 med stolar i ån som konstverk i bakgrunden.


...och där på andra sidan ån, vårt första hus som vi bebodde 1978-1980


Tidebergs värdshus med "morfars" Tibroklubba åt andra hållet


Löven har fallit av träden, så man kan se bortre delen av sjön, där solen nu går ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0