Så var det gjort -igen!

Nej, det handlar inte om soptunnan. Visserligen är det idag som den skulle ha ställts upp till vägkanten, men inte blev det gjort inte. "Som vanligt" vaknade jag av att sopbilen hördes närma sig, men idag hann jag inte ut och rädda situationen. Därför blev vår soptunna diskriminerad och förbigången denna vecka. Antar att det var för mycket begärt att de, som förra gången, gick ner de dryga åtta metrarna för att hämta den. För två veckor sedan när vi var på sydligare breddgrader och inte kunde fixa det själva, var de ju snälla och tog en liten promenad. Retligt idag men jag kan i och för sig förstå att de inte två tömningstillfällen i rad utför den överservicen.
Tunnan är bara halvfull, så vi klarar oss nog till nästa gång.
Till saken: Alldeles nyss bokade jag återigen "bröllopsresan" till Spanien, den som blev inställd tack vare vulkanen i våras. Nu gör vi ett nytt försök i april, den 12:e bär det iväg på en vecka med bröllopsparet och barnbarnen.
Bara att hålla tummarna att det går vägen den här gången. Precis som sist är Torrevieja, på Costa Blanca, målet.


Det går vita gäss på sjön Örlen


det går vågor här också, men kändes inte lika kallt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0