Sjuk & bä, bä vita lamm...

Lagade dillkött till middag när telefonen ringde. Maken hann för en gångs skull först med att svara. Det var minsta barnbarnet som ringde, han sa inget, men lyssnade på morfar en lång stund, när han höll monolog. Därefter skulle hans storebror prata, också med morfar, inte mormor, vilket han avböjde då morfar frågade. Den yngre brodern kunde dock tänka sig att "byta några ord" med mormor. Hans mamma föreslog att han skulle sjunga "Bä, bä vita lamm", vilket han gjorde. Delar av sången i alla fall. När dagens portioner av dillkött var slut, blev det en promenad i ganska kallt men fint väder. Efter att ha varit ute i kylan brukar man ofta bli lite frusen när man väl kommit in i värmen igen och jag har frusit hela eftermiddagen.
Sen har jag dessutom varit lite rosslig i halsen, så jag tog tempen. Kunde konstatera att jag var på väg att få feber, så har stoppat i mig lite Alvedon, för att "mota Olle i grind". Ringde sonen ikväll och erbjöd några matlådor, då var han också risig, väldigt förkyld. Än har jag ingen snuva, men vi får väl se. Blir en rekreationsdag i hemmet imorgon för min del. Maken får vara kurir och leverera matlådorna till sin sjuke son imorgon. Det finns även färdig mat till mig, dillkött i repris. Mums.......


Äppelträdet i höstskrud


"Kvälls"-solen lyser på Strandstaden innan den går ned vid femtiden


Dagens solnedgång på avstånd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0