Åtgärdad bil.... inte då!

Inte riktigt lika soligt och fint idag, men tillräckligt för att motionera gräsklipparen vid middagstid. Därefter blev det kalas på lever till middag. Hade bara en portion i frysen, så maken fick hålla till godo med köttfärs-pasta i sin matlåda. Han hade ingenting att invända mot den ordningen är jag övertygad om. Sen var det dags för en liten promenad ut till stora vägen för att ta bussen in till staden och hämta bilen, som nu skulle vara färdigklistrad. Allt väl så långt och jag gick in för att hämta nyckeln, varpå jag naturligtvis var tvungen att kolla hur det blev. Hur jag än tittade och gick runt bilen och jämförde med andra sidan, kunde jag inte se någon skillnad från i måndags när den blev lämnad för åtgärd. Var till sist tvungen att gå in och påpeka det hela och fick medhåll när han kom ut för inspektion. Ganska irriterad talade jag om vad buss och olägenheter detta hade kostat mig. Han kunde dock bara beklaga och lova ersättning, lånebil och ny tid för att göra det ordentligt, så det blir tillbaka efter semestern igen!
Hade lite tid kvar innan "symötet" skulle börja, för en tur till Elins Esplanad och kolla om de hade några fynd som jag inte kunde vara utan. Några grejor på rea hittade jag allt. Sen var det dags att åka till "möteslokalen". Jag var lite tidig, så det blev att vara publik när värdinnan färdigställde den goda maten, vilken vi sen blev bjudna på. Det pratades om både det ena och det andra, innan vi bestämde ny tid att träffas och "inte bara tänkte på refrängen", utan faktiskt kom iväg hem i ganska lagom tid.


Vet inte om det syns, men det "växte katter" tio meter upp i en björk på väg till bussen.


Utsikt från dagens möteslokal, TV-masten på berget som byggdes när jag var liten, vi bodde nedanför.


Dagens mötesdeltagare, vi har känt varandra i nästan femtio år nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0