Balkong i kvadrat

Förmiddagen startade med att maken gick ner runt hörnet till det tyska bageriet och köpte frukostfrallor. Mums vad gott alldeles färska, som "dessert" efter gröten, med kaffe till på balkongen, i solen, vid havet....
Det var så skönt att vi blev sittande där hela förmiddagen och lite till. Maken med en ljudbok i öronen och jag med min stickning. När vi började bli hungriga var det dags för en snabbdusch, (nåja, så snabbt rinner ju inte vattnet, men ändå...) innan vi gick ner till stranden för att äta på det fiket. Maken provade en paella-variant, pasta med korv, bacon & skinka, medan jag tog ett grillspett. Det var nog bland det dyraste vi ätit, men också, för min del, det sämsta. Vi tog därefter en liten promenad i kvarteren innan vi drack kaffe, på balkongen. Sen var det slötid igen, fram till mörkrets inbrott, då vi gick till ett garanterat bra matställe och vi blev inte besvikna idag heller. Billigt är det också. Mätta blev vi, så en kvällspromenad fram till centrum och den andra balkongen: Europabalkongen och de mysiga gränderna runtomkring blev det innan vi återvände hem för natten. Det blåser en del nu och man hör havet, trots att vi har stängt fönster och dörrar, mycket vita gäss syns också i nattmörkret.


Grillade sardiner, samma meny som turisterna, när han har tur


Vågor utan blåst, men nu ikväll blåser det mycket vitt skum på havet


Utsikten åt andra hållet, från vår balkong, Almijara-bergen


Då börjar det bli dags för kvällsmålet.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0