Färg, fällor och fotboll

Fint höstväder, inbjöd till att börja plocka undan lite saker från trädgården inför vinterförvaringen. Sen vattnade jag de krukor och fönsterlådor som inte får något regnvatten på sig. Maken tyckte att jag varit lite väl generös ute i glashuset, med jordgubbsplantan, då hela duken(underlägget) var dyblött, vilket han faktiskt städade upp efter mig.
Skönt att sitta därute och dricka eftermiddagskaffe på maten. Idag serverade Inga stekt lax med citrondillsås och potatis. När klockan närmade sig fyrasnåret tog jag en vända till Tibro, för att hämta mitt beställda färgpigment, det bensvarta. Sen var det ju sådan tur att det var tisdag, så en titt hos Second Hand hann jag också med innan hemfärden. Kvalfotboll Holland -Sverige var ju tyvärr inte så mycket att vänta på. Undrar vad det blir för slutresultat? Det står redan 4-0! till Holland såklart, ingen överraskning att Holland vinner, men onödigt mycket mål vi bjuder på. Från det ena till det andra, det har tassat och låtit lite uppifrån vinden, så vi har satt ut några fällor däruppe. Inget roligt att behöva få fångst i dom, men nödvändigt känns det som...


"Översvämning" i jordgubbskrukan


Solnedgång fångad på hemväg från Tibro, med flyttfåglar på väg söderöver


Örlens enda ö, bebyggd med ett hus, Fläskön i skymning


Lite sommarstugor inbäddade i höstfärger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0