Den gamle och havet

Det blev ingen fotboll eftersom vi kunde konstatera att det var inomhusvarianten som hade match här i Nerja.
Istället gick vi ner till havet, maken och jag. Vi hade dock lite olika åsikt om vad vi skulle där och göra, så vi separerade en stund. Han slog sig ner på stranden och gjorde sig klar för ett dopp, medan jag tog en promenad längs de ordnade gångstigarna utmed vattnet. Jag gick en bit bort till en annan strand med mycket mera sten och plockade en påse, innan det var dags att återvända för en dokumentering av badandet. En och annan sten fanns även där maken befann sig, så jag vadade runt lite i vattenbrynet bland vågorna. Fullt tillräckligt i badväg tycker jag.
Sen gick vi till "stamstället" och åt lite innan jag lämnade av badnymfen i lägenheten för en dusch, medan jag tog en kvällspromenad till Europabalkongen och fotade lite. Nu ser vi kanske en film på datorn igen, om han inte redan har somnat. Det låter misstänkt.......


Från makens förmiddagspromenad då han lekte bröllopsfotograf


Skattletare och nybadad


Så var det dags en gång till, så att jag kunde se att han verkligen badade


som sagt: "den gamle och havet"


Vid Europabalkongen hade de lagt sådan sten som jag plockat på stranden


Hästdroska att ta en tur med strax utanför vår lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0