Marknad igen!

Åkte efter frukost till en annan stad ca 20 km härifrån, Torre del Mar. Hade läst att det var marknad där på torsdagar. Maken var inte särskilt intresserad av att gå på marknad, så honom "parkerade" jag en bit från bilen, på stranden, iförd t-shirt med reklam för nordligare breddgrader. Han tyckte dock att det blåste lite kallt så han nöjde sig med en kaffe på strandbaren, talboken i öronen och sköt badandet på framtiden. Jag återvände efter ungefär två timmar, men hittade honom på samma plats. Handlade bara lite småsaker på "mercandillo" och två potatisar, som ska kokas som tillbehör när jag rullar pannbiffar imorgon. Det fanns bara storpack lök i affären, så det blir mycket stekt sådan till.
Idag hittade vi en asiatisk restaurang i Torre del Mar, med trerätters för 5.95/pers. Helt ok meny och vi blev mätta.
Nu har maken gått före ner till vår strand, för att ta ett dopp. Jag hakar på när rapporten är klar och kaffetarmen börjar hojta. PS. Igår kväll testade vi den spanska versionen av den irländska kaffevarianten. De toppar grädden med kanel. DS.


Promotion för hembygden


Spansk kollega, arbetar dock i något mildare klimat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0