Skogsrundan

Det var väldigt länge sedan jag träffade "Bengtsson", vilket är en f.d. postkassörskollega från den tiden då det var "riktig Post". Eftersom det fanns två Ingrid på arbetsplatsen, var vi tvungna att skilja dom åt på något sätt.
Därför fick den ena heta "Sandskan" och den andra alltså "Bengtsson". Detta hänger med fortfarande.
Hon dök upp vid tiotiden för en promenad i strålande sol, hade vi tänkt. Visst var det fint väder men mestadels mulet. Vi gick "skogsrundan", som innebär att man passerar riksvägen, går förbi motionsspåret och upp på höjden bakom för att sedan ha en otrolig utsikt över Örlen, innan man går ner genom "byn" och tillbaka över 49:an in i Fagersanna igen. Efter denna bedrift tog vi en tidig lunch, bestående av kålsoppa med ostmacka, innan vi beslutade att ta en utflykt till Hjo. Där "hittade" vi en kul affär, Hem & Hobby heter den, (har jag nämnt den någon gång förut kanske?!) Som vanligt fanns det fynd att göra där och ganska snart blev vi sen kaffetörstiga, som åtgärdades på Hamnbackens konditori. Sen var det dags att åka en tur till Tibros second hand som avslutning.
Faktiskt var jag också och fullgjorde min medborgerliga plikt på biblioteket, så  jag har gjort vad jag kan.
Nu lever vi på hoppet och håller tummarna hårt, -för rätt resultat!


Utsikt över Örlen på "skogsrundan"


Vägen ner, genom "Byn" tillbaka till centrala Fagersanna


Fin får-textil i foajén på Fågelviksskolan/Biblioteket


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0