I stort sett färdigpackad.....

Tror jag har packat allt som jag både måste och vill ha med mig inför Stockholmsresan. Nybakat bröd, korintkakor (på begäran) köttbullar och godis till barnen (de små).
Ska bära ut alltsammans till bilen senare så vi kan "dra" så snart brevbäraren kommer hem. Gjorde varsin äggmacka vi kan stanna på vägen och avnjuta till kaffe, som då också måste kokas såklart.
Alldeles nyss ringde min svägerska och "förvarnade om" att de skulle åka den här vägen i slutet på nästa vecka.
Trevligt att få lite besök av dom, det var ett tag sen. De skulle först till Borås och inhandla väv-attiraljer, bland annat behövde hon mattvarp. -Det har jag, efter mormor som vävde mycket mattor. Men det är svårt att väva utan vävstol, så jag har stickat en jumper och virkat en massa ägghattar av en del, men det finns kvar som du kan få om det visar sig vara rätt sort.
Nu blir det matlåda, stekt torsk och pulvermos. Jag vet att många rynkar på näsan åt denna meny, men jag tycker det smakar helt ok. Sen ska jag packa ner datorn, som också får följa med.


Duger denna än idag tro, garanterat orginal från minst 60-talet


Paketerade för resa till storstaden


Det flög förbi ett plan alldeles nyss, på väg in för landning i Karlsborg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0