Slottsstek

Ljummet men molnigt på förmiddagen. Vi passade på att äta frukost i "glashuset" med dörrarna på vid gavel.
Det kom några stänk, men blev inte mer än så, därför gick det bra att klippa gräset medan jag väntade på slottssteken som stod och puttrade på spisen. Kokade lite grönsaker och lade in gurka, så det skulle bli en riktig söndagmiddag efter gammalt mått. Precis samma rätt lagade min mormor och bjöd gästerna på till bröllopsmiddag den dagen vi gifte oss. (för ganska länge sedan) Maken var dock inte speciellt imponerad av rätten och undrade om han var tvungen att få samma sak i måndagens matlåda. Nä, jag kan steka en korv eller nå't åt dig, så tar jag med finmiddagen till sonen istället, svara jag. "Strö pärlor för svin" är ju ingen större idé. Risken kvarstår dock, eftersom jag har mina tvivel om att sonen uppskattar denna mat bättre än far sin. För att fortsätta ordspråken: "Sådan far sådan son" och äpplet faller.....osv. I frysen hittade jag en portion köttfärslimpa till "den kräsne".




Jag ser i alla fall fram emot matlådan imorgon!


Solnedgångeffekt åt ena hållet....


och åt andra hållet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0