Tillbaka på second hand

Det var ett bra tag sen jag hade möjlighet att kolla läget på second hand-butiken, men idag blev det tillfälle.
Bäst som jag stod och beundrade eventuella fynd, ringde mobilen i väskan. Det var sonen som undrade om jag skulle till "secondhanden". Jag är redan här svarade jag då. Han hade tänkt att titta in där också, så han kom efter en liten stund, letande efter en bra ugnsfast form. Ingen av oss hittade någon lämplig, men i samma stund kom jag på: "att vi har ju skåpet fullt därhemma." Du kan få en av dom, vilket i sista änden blev ändå billigare!
Hittade inte så mycket idag, men en skylt från JIE keramik med texten "Borta bra men hemma bäst" fick följa med hem. En dag som idag med nära nog vindstilla, sol, lagom varmt och panoramautsikten över sjön, är det i stort sett huve't på spiken. Vi åt upp de kvarvarande grillade kycklingfiléerna till middag, med ris och currysås i vårt glashus och började prata om makens lediga dagar som fanns inlagda i maj framöver. Jag kunde upplysa om att han var ledig på vår bröllopsdag och skulle vi hitta på något kanske? Vi har googlat runt lite och både hittat och bokat två nätter på Missionsförsamlingens hotell Örestrand, i Höganäs. Så den 20:e maj åker vi en sväng till Skåne och på hemvägen tar vi ett stopp i Ullared har jag aviserat. Inte riktigt vad maken hade tänkt, men så blir det. Dock ingen långshopping, bara nå'n timma sådär. Hade googlat fram ett recept på spanska churros på nätet, gjorde deg och skulle spritsa den i kokande olja, för att sedan avnjuta delikatessen till kaffet. Kan säga att det går inte alltid som man planerar. Nybörjarmisstag och avsaknad av bra redskap satte stopp för det tänkta frosseriet! Det lilla som ändå blev friterat, smakade bra men det var ingen idé att brygga kaffe......


Gul buske och blå buss


"Sista chansen" att fota dessa gamla Tibro-hus, snart är de ersatta med "höghus" för seniorer.


Valborgsmässoafton, fint väder och gamla bilar, nu är det vår på riktigt.


Körsbärsträd eller äppelträd? blommar gör det i alla fall.


Örlenbadets camping ligger fint och såg nästan fullbelagt ut.


Grannens flagga vajar för vinden.


På sjön dök det upp en underlig farkost, så fåglarna tog till flykten.
Är dom ute och åker brygga??


Det misslyckade försöket att göra churros.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0