Glömde äta frukost

Tyckte väl att jag kände mig hungrig, när jag kom till jobbet. Men hade ju en macka med mig som vanligt att ätas efter en stund. Vilket jag gjorde och tänkte inte mer på detta. Dagen förflöt i ett ganska lugnt tempo, några turister hittade dock in med en del frågor. Det kom också (som vanligt), en hel del spörsmål via telefon. Sen hade "Ulla-Bella min sekreterare", en ansenlig mängd bokningar att skriva in och ta hand om, på rätt sätt får vi då innerligt hoppas.
Kollegan hade en del andra arbetsuppgifter att ta itu med, så det var effektiv arbetsfördelning i rådande läge.
Lunchtid passerade och det var ganska skönt väder att ta en kopp kaffe i vid utebordet, trots att det var mulet.
Åkte sedan hem och startade tillagningen av morgondagens matlådeinnehåll, samt slängde in några varma smörgåsar i ugnen, till kvällsmat. På diskbänken stod en skål med något segt i. Det var min morgongröt som blivit kvar i mikron. Den hittade maken när han på lunchen, skulle värma sin matlåda. Inte undra på att jag hade känt mig hungrig......


Misstänker att myrorna har lämnat spår i skarven


Pasta med kalkon och grönsakssås till fredagens matlåda


Varma mackor (med ruccolasallad) till kvällskaffet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0