Grillparty

En sväng till jobbet för mig mellan elva och fyra, med fiskpinnar i matlådan, vilka jag kunde avnjuta vid vårt utebord på lunchrasten. Det dataproblem jag lämnade igår, kvarstod idag dessvärre. Var alltså bara att ringa någon datakunnig person för att få vägledning till hur skärmens text skulle återställas i vågrät riktning. Fick tag på den killen som fixade det sist och han lurade ut att det fanns ett enkelt kommando för problemet. Så uppstår det igen kan jag fixa det alldeles själv fortsättningsvis, så enkelt var det nämligen.
Kunde faktiskt idag komma iväg lite tidigare, som kompensation för flera utdragna dagar. Bara en halvtimma men det kändes ändå bra, kycklingspetten var snart i full gång att bli ihop-plockade av dottern och jag tog mig an salladen och vitlöksbröden. Strax dök Anette och Johnny upp för en kort visit och eventuellt blir det trädfällning fredag eftermiddag. Sen kom Sara och lite senare, efter jobbet, dök sonen upp för en bit mat och blåbärskaka.
Nu är det snart dags att prova sängen igen och imorgon väntar en tur till Hjo.


Gårdagens fiskeresultat


Balansövning på bräda


Tuffa grabbar på stranden


Jag hittade röda näckrosor i dammen vid fästningen idag


...och en sjöräddningsbåt vid Stenbryggan


Vissa satt vid bordet och lät sig väl smaka...


...medan andra föredrog att vistas under bordet, även i nyktert tillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0