Födelsedag och sorg

Lillebror Joel blir idag hela tre år gammal. "Tänk vad tiden går", stämmer på pricken.
När jag började arbeta vid elva, fick jag ganska omgående veta att en av våra fiskar i dammen inte längre fanns hos oss. Lite sorgligt, men den hade inte sett frisk ut på sista tiden. Nu finns det alltså bara fem fiskar kvar, men lika glupska som alltid, tigger dom mat nästan varje gång man passerar förbi, den sidan vi brukar kasta i fodret ifrån. Vår amerikanske vän kom åter på besök, denna gång för att fråga om speciella sevärdheter och evenemang han inte fick missa nu när han var här i Sverige. Vi hade lite huvudbry med att komma på något utöver det vanliga, men tipsade honom i alla fall att se Våmbs och Varnhems kyrkor. Sen hade vi lite pyssel med att leta guider till helgen, då det tillkommit visningar och någon hade fått förhinder och behövde byta bort turer. Kollegan hade inte lyckats lösa det ens när jag slutade, vi får se hur det går. Jag är nu ledig fredagen och återkommer på lördag, med lösning på de "tekniska problemen" som uppstod strax innan min hemgång. Visserligen små och till synes enkla, men har man inte kunskapen, (vilket jag nu genom gratiskonsulten i hemmet, skaffat mig) tar det tid ibland.
Ikväll har barndomskamraterna besökt mig och Fagersanna, samt njutit utsikt från vår veranda. Vilken tur att vi valde att ändra träffen från igår till idag, då vädret verkligen var till sin fördel. Mot slutet av kvällen förflyttade vi oss in i glashuset , tände ljus och satte på infravärmen en stund, medan solen försvann på andra sidan sjön.


Fyra förrätter färdiga, följdes av soppa med vitlöksbröd och glass med melonsallad.


....och här smälter vi maten.


Medan solen försvinner bland fjädermolnen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0