Mycket tok blev mer...

Det ville sig inte riktigt idag, det här med att organisera upp arbetet. Hur vi än styrde upp göromålen, så kom det då alltid en ny käpp i hjulet. Datorerna i kundavdelningen började med att "ha sitt eget race" och fick för sig att uppdatera mitt i när folk stod och använde dom. Blev till att köra "norska varianten", alltså stäng av och sätt på igen.
Nu hjälpte det den här gången som tur var, räddad alltså!
Sämre gick det nästa gång tekniken kände för en paus. Telefonerna och datorerna tog en lunchbrake, samtidigt som båda mina kollegor. Men lyckligtvis blev det inte långvarigt och ena kollegan visste precis hur man skulle "gulla igång" telefonlinjen, så det ringde rätt snart igen, om det vanliga: Guldjakt, Erik Nordevalls resa och cykla utmed kanalen. Vår amerikanske vän fick hyra sin stuga och en irriterad farbror per telefon, sa sig vara på gott humör igen när han fått svar på mer än han hade tänkt sig.
Kanalbåten ringde och var försenad till sin guidetur. När den väl anlände till Karlsborg tillstötte ytterligare försening p.g.a. en bråskande ambulansutryckning som gjorde att bron inte kunde släppa förbi några båtar förrän sjuktransporten passerat igen, mot sjukhuset. Mitt i allt detta glömde broöppnar-centralen av att öppna bron vid Brosundet, vilket föranledde samtal till mig om saken. Katten på råttan, råttan på repet och repet på.......
Tror dock att det inte kvarstår några större katastrofer till morgondagen, men man vet ju aldrig vad det blir för efterdyningar till "storm". Imorgon kommer i alla fall den berömda ångbåten från Forsvik........


På väg hem från gymet! såg jag en luftballong i backspegeln.


Här följer en färgvandring mot natten...


"ser sjön".....


nu i purpur.......


för att avsluta i varmt orange, med farkost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0