Sluss och fallskärm

Lika olidligt vackert väder idag också, vaknade med huvudvärk och allmänt seg för övrigt. Jag tror på fullt allvar att jag har någon slags värmeallergi, för så fort det blir bortåt trettiostrecket mår jag mindre än bra.
Lite extra sömn och ett piller, fick i alla fall igång maskineriet och vi åkte mot Forsvik, med tonfiskmackor i bagaget till lunch. Många båtar var det som ville åka sluss och hela tiden. Vi stannade nog i nästan två timmar och kollade hur vägbron gick upp och ner, samt på vattnet som försvann eller forsade in, till båtarna som stod "i hissen".
Därefter åkte vi till Turistbyrån i Karlsborg för att svalka oss, låna toa och mata fiskarna. Glasskiosken nästa och en broöppning på detta, sen vidare till DC3:an och Ingvar, som lovat oss en alldeles egen visning. Det var MYCKET varmt inne i planet, en aning svårt att ta sig upp och väl därinne, kraftig uppförsbacke till cockpit för att provsitta.
Ingvar berättade hur det gick till att hoppa fallskärm och hur mycket tunga saker de hade på sig vid varje hopp. Bröderna fick prova hjälmen och fallskärmsryggsäcken. Vi tog sen en drickapaus vid Vätterns strand, där vi såg en död fisk. Jag tror det var en liten röding ca 10 cm lång.
Apropå fisk, så ska alla utom jag åka båt imorgon. Morfar och storebror var borta vid Bråbacka och hyrde en roddbåt med flytvästar till imorgon eftermiddag, när jag jobbar. Hoppas att det inte blir så onödigt hett, men ändå bra fiskeväder och fångst...


Efter en god natts sömn var det dags för utflykt


Första parkett till "underhållningen"


Alla klara? Då fyller vi på!


Vi var ju tvungna att se det från andra sidan också. Men lite läskigt var det allt,
att gå över bron. Tänk om dom började öppna när vi var mitt på!


Någon form av servicebåt passerade broöppningen i Karlsborg, när vi åt glass.


Kanske något unga och oerfarna piloter, vi lyfte ju aldrig förstås men de fick lära sig hur man gjorde...


och "prova på" utrustningen.


Bröderna med privatguiden efter visningen.


Det var skönt i skuggan hemmavid på verandan, innan solnedgången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0