Stamgäst

Gröt på sängen i morse, det var inte igår. Sen "bakade" jag en påse frallor och det blev lite sent elvafika i glashuset. Solen hade inte riktigt bestämt sig för om den skulle skina eller inte. Så kom Johnny en sväng och han plus maken släpade träd, stubbar och grenar en stund. De lade upp taktiken för det fortsatta arbetet med timret och började stapla en hög på andra sidan järnvägsspåren. Vi får se om det ligger kvar, någon kanske tycker: "Juste gratis ved, bara att hämta", man vet ju aldrig. Jag har dock märkt två stubbar, som ska stanna kvar hos oss. Björkstubben ligger redan på verandan och väntar på sin kompis tallstubbe. Foliebakad lax blev det sen till middag, innan jag via "fiket i Hönsa" tog mig till gymet och fick det avklarat. Stamgäst på gymet, ja det kanske man kan försöka skryta med. Men inte lika nöjd sådan, som unge herr Hare, vilken även ikväll besökte "Bergs Green Grass Bistro ". Slutsatsen man kan dra av detta: "Gräset är inte grönare hos grannen."
Igår skickade jag iväg ansökningar till sex tjänster hos Skatteverket och imorgon börjar sista veckan på sommarjobbet. Drar nog en vända direkt efter arbetet till de anhöriga i Hjo, var ett tag sen nu.
Det åks vattenskidor på sjön och till lördag är vi erbjudna att prova på detta. Men tror nog vi avstår, både maken och jag. Festen som hör till ska vi dock delta i, på andra sidan sjön. Nu börjar snart min serie Doc Martin, inspelad i den lilla staden Port Isac i Cornwall, den måste jag titta på.


Gratis tallris fanns att hämta i slänten till dekorationer inköpta igår
på Second Hand och här vilar Björkestubben.


Det har "rört på sig" lite i slänten och ett timmerupplag skymtar på andra sidan spåret.


Jag passade på att röja vegetationen vid vita väggen.......


...och "befria blåbärsbuskarna från smultron-trasslet, de växer värre än ogräs.


Laxmiddag serverad


Vegetarisk kost på Bergs Bistro, självservering.
Han har ätit morotsblasten i grönsakslandet som förrätt, såg jag tidigare idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0