Äntligen!

Kom iväg till gymet idag, det var på tiden. Innan dess hann jag gå ett varv på torgets fredagshandel, det var några veckor sen sist. Hittade en julklapp och köpte sedan en dörrkrans i lingonris, hos Blommans frukt och grönt ("på hörnet"). Middagen hämtade jag hos Sibylla, en kebabtallrik på kupong. Har tvättat några maskiner, slagit in fler julklappar, dammsugit, blommorna har fått en vattenslurk och jag har stickat halva tröjan som beställdes igår. Sen kom en kund och hämtade sin (sen igår) undanlagda, rosa Pippi-tröja. Den har fått ett hem hos en liten tjej, i en annan del av Fagersanna.
Idol och På spåret (inspelad) är tittat på och maken kom hem sent från Möbelcupen. Han ska säkert åka tillbaka dit  imorgon, tidigt. Jag kör väl en vanlig lördagsagenda tror jag och stickar sen klart den påbörjade tröjan, till handbolls-VM för damer, som startar imorgon. Apropå idrott, så var det ju även lottning inför sommarens fotbolls-EM ikväll och Sverige får bl.a. England i sin grupp. Detta går av stapeln i juni.
....och slutligen en fråga: Kan nå'n förklara varför klockan alltid närmar sig två, innan jag kommer isäng??


Skymningen, det var mååånga timmar sedan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0