Dom är här nu....

Åkte i förmiddags in till Tibro för att bunkra upp en del förnödenheter som tagit slut, inför vår alldeles egen julafton med tillhörande traditionell lunch, som tar sin början vid två-tiden imorgon. Efter detta fick gymet ett besök, även av mig, för det var ganska många där redan. Julbordsångesten hade kanske slagit till, så här i mellandagarna.
Gjorde vad jag skulle och styrde sen snabbt hemåt. Före mig hade "stockholmarna" precis hunnit anlända och plockade som bäst ur bilen.
Julklappshögen växte och pannkaksdoften spred sig i huset, då morfar stod vid spisen. Inga rester efter den lunchen, kan jag försäkra. Rulltårtan blev bakad och en liten tröja påbörjad, i ny färgsammansättning.
Sonen dök även upp under senare delen av eftermiddagen och trodde han "missat" fiskmiddagen som var på tal för  två dagar sen. Men se det hade han inte alls, för det serverades inte lax förrän ikväll. (Ha,ha)
Nu ska vi som inte har somnat än, snart hälsa på sängen och imorron är det....JULAFTON!


Kolla in här brorsan, vem ska få detta?


Några småpaket fanns det i julstrumpan att öppna i väntan på "the real thing"


Idag har morfar fått hjälp med att duka bordet, - av Joel 3 år (not bad!)


Man kan bli lite trött,.... framåt kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0