Hönsa julmarknad

Efter lite turbulens och telefonsamtal på förmiddagen, var det dags att förbereda färden till Hönsa bygdegård och den årliga julmarknaden där. Fyra välfyllda kollin tog plats i bilen tillsammans med mig efter sen lunch med en ledig make.
Anlände precis samtidigt som kompisen och fick hjälp att bära in grejerna. Vi var ganska välorganiserade och fick upp sakerna snabbt och exponeringen blev till belåtenhet. Det kom ganska mycket folk i början och en strid ström av besökare var det ända fram till sjutiden. Lokaltidningens reporter var också på plats, tog foton och anteckningar, så vi får se om jag fastnade på plåten och blir "uthängd i pressen".
Kaffet var gott, likaså korven men de kostade några kronor. Det gjorde däremot inte mina havrekakor, som stod på bordet som muta till presumtiva köpare, men slank även ner i våra magar.
Några av tröjorna fick nya hem och en fick jag beställning på, så den är påbörjad ikväll.
Hur det gick med gymbesöket?, ja säg det...... men imorgon är en annan dag, då så!


"Flygfä" bakom tallen


Tröja färdig strax innan avfärd till marknaden, - rykande färsk kan man säga


...luncheon is served


"Skyldig" till det mesta, men inte riktigt allt


Kompisen som mannekäng, i sin Pippi-tröja (made by me)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0