Chartertaxi

Har idag skjutsat far till sjukhuset, för operation imorgon. Det är alltid tråkigt när sån't är nödvändigt, men vi får hoppas på det bästa. Han fick en "pysselbok" med ordflätor och annat klurigt av mig, att fördriva tiden med om han orkar. Jag vet ju att han kommer att sakna sin dator, så nå't behöver väl finnas till hands tänkte jag.
När jag ändå var i Skövde fick det bli en runda i affärerna (ICA Maxi, Rusta, Ö&B) och elvakaffe med liten hamburgare på Max.
På hemvägen tittade jag in till sjukgymnastiken i Tibro för att inhandla ett nytt gummiband att göra övningar med, mitt gamla är nästan utslitet och håller på att gå av. Frågade efter detta i en sportaffär inne i stan, men expediterna, (två unga killar) såg bara ut som frågetecken och svarade att hopprep har vi!
Sen blev det en snabbis på NETTO för att köpa mjölk. Där hejade jag på en av de  unga grabbarna som på nittiotalet kom från Irak/Iran som flyktingar. Han hejar alltid och idag började han prata med mig också.
Han sa att han alltid blev glad när han såg mig, för han kom ihåg när jag hade studiebesök på Posten, för dom som gick svenskundervisning. Han kunde inte språket då, men detta är ett ljust minne för honom än idag.
Väl hemma låg det två gratulationsbrev i lådan, det ena från faster i Sumpan med trisslotter i. Kan meddela att det blev en femtiolapp, att investera vidare för eventuell större vinst i slutändan. Tack för presenten.


På väg hem, mitt emellan Igelstorp och Tibro.


Sen middag: Dillkött "ihoparört" och klart att äta (den som väntar på nå't gott...)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0