Onsdagssol

Har idag påbörjat övningarna för att tackla det onda. Kan meddela att det känns ännu mer "ont" att fresta de stela och motvilliga musklerna, eller snarare är det nog bristen på just muskler som ger sig tillkänna på detta vis.
Dock kan jag (än så länge) beskriva den nya smärtan som behagligt ont! Har också dammat av mina stavar och tagit dom på en promenad utmed sjön, tillsammans med en ryggsäck för att hjälpa till med hållningen och att använda på hemvägen, till några varor jag köpte i affären. Vädret var soligt, vindstilla och inbjöd till utomhusaktiviteter. Väl hemma efter promenaden, kände jag mig sådär "äckligt nöjd" med bedriften, framförallt att jag verkligen kom mig för med att göra något! Bilen är dessutom hemma igen och står parkerad på gården vilket känns bra. Även om jag inte behöver använda den dagligen, kan jag sticka iväg direkt om andan faller på.
Lite köttbullar blev det till matlådorna imorgon och chili con carne är färdigt till fredagens boxar.
En banankaka klev just ur ugnen. Ett alternativ till att fylla soppåsen med nästan svarta övermogna sådana.


Utsikt från Strandstaden över sjön


"hårt trafikerad himmel över Fagersanna"


Min luncbox till imorgon, ska bara kompletteras med lingon och rårivna morötter


"recycled bananas"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0