"Sportlovsvecka"

Idag är det första dagen på sportlovet i de här trakterna. För andra året i rad finns det snö att aktivera sig med om man nu är ledig från skolan. "Ledig" kan jag väl kalla mig, om än ofrivilligt sådan, men snön är jag inte speciellt intresserad av att utnyttja. Har även idag varit ute och luftat stavarna samt maken, som ansåg att jag "körde med honom" på hans lediga dag. Vi hade dock inte samma uppfattning i frågan, därför att han ska också ut och röra på sig enligt ordination från hälsovårdskunniga.
Nu är det heller inte frågan om några maratonsträckor, utan bara en blygsam tvåkilometers slinga utmed sjön som tar ungefär en halvtimma att gå runt.
Idag träffade vi brevbäraren i aktion vid ett lådställ, han hade inte nå'n ledig dag att njuta av som sin, på promenad, utkommenderade kollega. Nåväl vi kom hem rätt snart och middagen är uppäten, nu väntar kaffet.


Förmiddagens sportlovsaktiviteter på isen, bobtolkning efter moped.


lantbrevbäraren i arbete


Monument/utsmyckning i Strandstaden, som visar vad som fanns där före.
När vi flyttade hit ut (1980) var sågen i full gång,


...så var också järnvägen, men nu finns bara vägmärket kvar,
vilket någon "lustigkurre" dessutom vänt åt fel håll".


Middag!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Snygg brevbärare!

2011-02-19 @ 16:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0