Städdille & smörgåstårta

I förmiddags var jag så trött på att vara "rörelsehindrad", se alla fläckar på golvet efter snöiga kängor och kaffefläckar, söndersmulade chips samt dammråttor. Så jag pluggade i dammsugaren och gick ett varv, för att sen slänga ut alla mattor och plocka fram skurhink med mopp. Coachade mig själv med: "lugn och fin, du har ju (nästan) hela da'n på dig så ta det varligt och bara det värsta". För en gångs skull lyssnade jag också, så det gick ganska bra, utan att jag blev sämre i alla fall. Dock ska sägas att nå'n mirakelkur för plötsligt tillfrisknande var det inte heller. Status quo, men inte så illa det heller. Blev kanske lite uppiggad av nytorkade golv som luktade citron, en stund i alla fall.
Maken har haft ledig dag, så vi åt biff à la Lindström till middag innan vi for till lillasyster i Hjo för att fira hennes födelsedag, lite i förväg. Vi blev bjudna på en mycket god smörgåstårta och chokladbiskvier, modell större, samt välsmakande kaffe. Har efter hemkomsten därifrån påbörjat en ny vuxentröja, som ska flytta till Mölndal när den så småningom blir klar.


Väntar kajan möjligen på mer brödkanter och ostbitar som serverades igår...


Kan undra vad det fanns att äta på åkern vid Fågelviksledens motionsspår?
Sju rådjur "fastnade" på fotot jag tog när vi stannade till på väg mot Hjo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0