Tvångspromenad

På förmiddagen vid elvatiden fick maken inte sitta ifred vid sin dator längre. Då kom hans besvärliga och tjatiga fru för att se till att han kom ut i friska luften, nu när han var ledig.
Mycket motvilligt men dock, fick han på sig lite kläder (ganska många behövdes, insåg vi när vi väl var utomhus) och så bar det iväg. Inte syntes det inifrån att snålblåsten hade anlänt till Fagersanna, men så farligt var det inte när vi väl vände och hade vinden i ryggen. Det blåste egentligen inte heller så mycket, var bara kallt och bitande.
När vi kommit halvvägs på slingan slank jag in på Tempo, eftersom jag idag smugglat med mig lite pengar.
Köpte något gott til kaffet "att synda med" när vi kom hem, samt TV-tidningen, som numera kommer redan på tisdagar!
Sen var det dags att slänga in kycklingbenen för ugnsbakning med lite experimentkryddning och morötter. Dessa var klara vid tvåtiden och enligt mina smaklökar godkända. Tror att smaken fick godkänt även av maken, men det är ju lite besvärligt att äta när det inte är fina filéer, tycker han.
Dags för tisdagsturen till Tibro, matinköp och second hand-handling stod på agendan. Det var också dags att lämna in tioveckors-Lottot, kan just undra när det ska ge utdelning, inte bara vara en återkommande utgift.   Strax börjar matchen Blackpool-Tottenham på Viasat sport, den ska jag slänga ett öga på. Maken med ljudbok i hörlurarna ligger i jaccusin.


lite kallt idag för camping kan jag nog tycka, vinterparkerad antagligen.


badplatsen ligger också fortfarande i vinteride


Valmöjligheter även för småfåglarna blått....


....eller rött??


Skyline Fagersanna-style (flaggorna tillhör Tempo-butiken)


yeah, right !!?? ( av Gilles småkakor då möjligen, baka egna)


Tisdagsportion Gerds tallrik, Ingemar hade minus morötter & ris men + potatis.


Det har kommit en hel del broschyrer, beställda av mig på internet, högtidsläsning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0