Vindstilla vinterväder

Sol men ganska kallt, nästan -10 grader på förmiddagen, så jag gick bara ut i trädgården för att känna efter lite om det var kyligt. Ingen fara, solen värmde tillräckligt för en promenad efter middagen, som idag blev vitkål & köttfärssås med potatis. (en snabbvariant på kålpudding ungefär)
Sen var det bara att pälsa på sig ordentligt med kläder, ta med kameran ut och börja motionera stavarna. Det fick bli sjörundan "baklänges" idag. Maken klarade sig från exercisen, då han tillbringat helgen i sporthallen på Möbelcupen för damlag i inomhusfotboll. Såg förresten på Fagersannas hemsida att det var Mariestad som vann, av de 36 lag som deltog.
Ikväll ska jag komma ihåg att bevaka några auktioner på Tradera. Det ligger nämligen ute två stycken av den parfym som jag börjat köpa och tycker om, istället för den som slutade tillverkas helt plötsligt. Förra gången tillfälle gavs, drabbades jag av teflon-minne och det var försent att buda. Nu blir det lite kaffe tror jag...

Tog lite bilder på min vandring idag också, följer en kavalkad här:


Först en liten betraktelse från trädgården, där vi kan se ner på Strandstaden


må så vara, men bada........nääääää!


en stillsam och frusen småbåtshamn väntar på våren...


tallarna och den "naturliga" delen av tomten, sedd från andra hållet som omväxling


"suntrap in the snow" Strandstads-stil


....den rundan tar vi kanske imorron


skorstensrök, lätta moln och solsken i en blandning över hustaken


and heaven's on fire tonight....


and this day is done too.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0