Helgens inköp

Vi har varit med bilen, ända ner till Tempo här i Fagersanna, för att proviantera inför helgen.
Det var slut på mjölk, men när vi ändå var i närbutiken, beslutade jag att gynna den lokale handlaren genom att investera i både dagens och morgondagens middag samt kvällsmat.
Till middag idag, serverades därför pyttipanna med stekt ägg och imorgon lär det bli köttfärsgratäng tror jag.
Senare ikväll när handbollen är slut kokar jag varmkorv till kvällsmat och "by the way" det slank med några wienerbröd hem också för det var extrapris, dom har vi redan smakat på men det finns fler, lyx va?
Oavgjort i handbollen mot Danmark och nu kokar korven. Jag tar lite pulvermos till, men maken vill ha korvbröd.
Inte mycket att se på dumburken ikväll, om jag inte missat nå't i TV-tidningen, men jag har väl alltid någon "kass kostymfilm", som sonen brukar uttrycka det, att terrorisera DVD:n med för femtioelfte gången.
Annars har maken hela serien med Midsomer-morden. (dryga 50 st) Någon av dom kan man ju ha glömt slutet på eller rentav finns det kanske en osedd om vi letar.


nej, dom får nog vara ifred till imorgon. Men man vet aldrig.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0