Sagt och gjort

När man väl har börjat plocka bort nissarna och alla andra juldekorationer, känns det som lika bra att avsluta det hela så fort som möjligt. Därför är allting "infjälat" (instoppat för icke västgötar) i garderoberna i tvättstugan till nästa år. Övervägde ett tag att sätta varningstext på dörrarna, så man är beredd på eventuella anfall av fallande föremål, men tänkte sen att jag har nog stuvat bra. Det blåste bra imorse, rätt var det var hördes en duns, så jag gick ut för att se vad detta kunde vara. På gårdsplanen kunde skådas ivägblåsta snöröjningsredskap, en borste och en skyffel som normalt står på trappan. Men dunsen jag hörde måste ha kommit från soptunnan som också, trots nästan fullmatad, låg ner med locket vidöppet. Detta åtgärdat, var det dags att fräscha till sängavdelningen med glada vårfärger och låta tvättmaskinen arbeta medan jag drack kaffe. Idag har jag alltså varit sysselsatt med husliga göromål. Kunde ikväll inte motstå att återigen se filmen "Förnuft och känsla", gick på SVT 1. Ni vet, en sån där "kass kostymfilm" från Jane Austens böcker, vilka jag kan utantill allihop men det är mysfaktor varenda gång.
I glashuset står nu bara julgranen kvar och väntar på dansen, men den kan få stå till sig ett tag. Nå't roligt ska vi väl ha kvar till nästa vecka tycker jag......


är det glada vårfärger??


lite mer interiörbilder från sovrummet, speciellt nöjd med "sladdesignen"


Den första tavlan jag ser varje morgon, "Moln" av konstnär Hans Westman


- många var dom, bra med ett stort köksbord för överblick innan "arkivering"


Fry-up for evening meal, good and greasy....... and healthy??

Kommentarer
Postat av: Per O Westman

Mer av Hans Westmans konst finns på adress



www.perowestman.se\pow\hans\Hans02\Tavlor02.htm

2011-01-11 @ 08:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0