Sovmorgon

Det var någon mer än jag som sov gott i morse, när vi plötsligt väcktes av telefonen 07.15. I sådana sammanhang är det alltid jag som fortfarande är snabbast med att svara. Det visade sig att maken var efterlängtad på jobbet, sedan en hel kvart tillbaka. Kollegan som ringde tyckte det var tråkigt att väcka mig också. Så sa han i alla fall! hmm..
Väckarklockan hade inte ringt någon av de minst tre gångerna den brukar, därav uppstod problemet.
Maken kom ganska snabbt iväg och jag kunde somna om, trodde jag. Men se det gick inte idag, då näsan var full av snuva.
Därför har jag tillbringat stor del av dagen i fåtöljen framför TV:n med min stickning, så snart är nog även den lila tröjan klar. Lite enformigt blir det förstås i längden, att bara sticka. Det var lite handboll ikväll som omväxling och en minipromenad i snön till postlådan, är väl för övrigt "höjdpunkten" på dagen. En del roar sig ordentligt!


Dessa äggtemperamålade alster blev helt klara igår


julklapp från barn och barnbarn, ett tidigare år, står och tittar på mig varje dag


kaffet smakar alltid bra i muggen från second hand med "engelska huset"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0