Arbetande frukostgäst

Dags att förbereda en utökad frukost att inta efter skön massage. Det känns när Anette knådar ryggmuskulatur och "drar skinnet rätt". men blir alltid bättre efteråt. När detta var avklarat satte vi oss vid frukostbordet som vi dukade upp i glashuset, då det blåste lite för mycket ute på solverandan idag. "Fuskbakade" frallor, bacon, äggröra, pålägg och vattenmelon serverades till nybryggt kaffe. Som så många gånger förr, när man har trevligt, sprang tiden iväg och det var dags för färd till arbetet, för mig. Ja, hon fick ju jobba en del också på sin lediga dag, med mina motsträviga muskler, vilket jag tackar för. Hoppas nu att hon nästa vecka får en bra semester i Norrland, hos yngsta dottern. Ganska lugn dag för mig på jobbet förresten, men chefen hade det desto snärjigare. Dock är det i vissa fall omöjligt att delegera en del arbetsuppgifter. Trots att vi erbjöd oss, var det inte praktiskt möjligt att hjälpa till med mer än småsaker.
Imorgon har jag så ledig dag, innan helgtjänstgöringen. Maken arbetar, men så snart han slutar ska vi åka till Torsö för besök hos en f.d. gemensam chef, i hennes sommarstuga. Det ska bli kul. Har fått en muntlig vägbeskrivning, sådana fungerade ju före GPS:ernas tid, så det ska väl gå bra nu också. Vi får se var vi hamnar, men det är ju en hyfsat liten ö........


Dogs dinner? Nja, lite rörigt blir det när man tömmer upp en matlåda. Smakade OK!


Lite smått & gott inför morgondagen att ta med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0