Elva till fem

Öppettiderna på lördag-söndag är elva till fem och två sådana dagar har nu passerat, igen! Det går så fort när man har roligt, för visst är det ett perfekt jobb, att prata med människor och hjälpa till att föreslå trevliga aktiviteter på semestern, samt intressanta besöksmål. Måste säga att i stort sett 100% av kunderna är nöjda, glada och pratar gärna en stund, om allt möjligt. Var ute en tur till bryggan vid vid lunch och fick en ingivelse när jag passerade glasskiosken. Köpte två små bägare för oss att kalasa på till kaffet. Den mjukglassen är extra god, det var vi överens om och fullt tillräcklig mängd att stoppa i sig. Inte för lite i alla fall. Men som så mycket annat var den "försvinnande god" och jag skulle ju tagit ett foto. Det var så dags när bägaren redan var tom.
När det var låst och larmat återstod bara att åka vägen förbi gymet i Tibro.
Helt rätt, en ganska lång omväg, men nu är det gjort -igen. Imorgon börjar jag redan klockan åtta, har bytt med en kollega så jag kan åka med maken till Musik i Forsvik på bluesafton. Vilket han fick i födelsedagspresent av sin fru. Skeptisk är jag allt, till om det kan vara något bra, men vi får se. Bara att åka dit med "an open mind ".


Fullsatt på Idas Brygga -restaurangen......


och nästan fulllsatt vid kajen med båtar.


Varav en stoltserade med detta sympatiska? namn.


Kollegan hade på Facebook lagt ut sin kvällsmats-meny, vilken såg läcker ut.
Därför agerade jag "copy-cat" och stekte halloumi på salladsbädd också!


...and as usual, the sun sets and end the day.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0