Jag har fuskat

Det är en hel vecka sedan jag var på gymet! (Fy på mig.) Vaknade imorse med huvudvärk, jippi! upp och knapra tablett och sen en stund till i sängen för att se om det hjälpte. Någorlunda ordning blev det i alla fall och iväg till jobbet, efter att ha laddat tvättmaskinen och med en gourmet-middag(="TV-dinner") i bagaget för att överleva dagen. Idag försåg jag mig med en kopp kaffe direkt, men den hann kallna medan jag sålde fiskekort till en dansk. Som tur var fanns det ju mer kaffe att få, när min kollega började en halvtimma senare, då också tid att dricka detsamma. Kassa-apparaten som trilskades dagen innan var fullmatad i minnet vilket chefen hade fixat till idag, men kopiatorn var också obstinat igår och det låg en lapp att den behövde servas. (Var alltså inte "fel på mig" här heller, angående arbete jag försökte få gjort vid stängningsdax.) Hann med både en till kopp kaffe och en kopp varm choklad innan arbetsdagen var slut.
Sen var det inte mycket att be för utan bara att ta sig till Tibro och masa sig in till löpband och övriga maskiner. Det kändes betydligt trevligare att komma hem idag, då gräsmattan blivit ansad då det var uppehållsväder mitt på dan, trots att det fanns en massa tvätt att ta hand om och matlådor att göra inför nästa vecka. Har inga fritidsproblem de närmaste fyra dagarna, arbetstid 09.30-18.30 och följdaktligen ingen tid att göra av med några pengar på shopping heller.....


Oj då, här står matlådorna för flera dagar på kö, lite kakor blev det visst också
av bara farten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0