Lite vilse....

I förmiddags ringde en familj från Göteborgstrakten och ville ha hjälp med att säkert få plats att gå "Jakten på guldreserven" klockan 16.00 (sista turen för dagen), eftersom hemsidan hade något tekniskt fel på bokningen. Vi löste detta och meddelade att de hade platser reserverade. Allt var frid och fröjd, tills jag fick ett telefonsamtal från Östergötland från familjen, som åkt på fel sida Vättern och nu hamnat i tidsnöd. Ovanpå detta bröts samtalet på grund av dålig täckning. En halvtimma senare fick min kollega samtal, från förtvivlade föräldrar som lovat sina barn......
Så bröts det igen och klockan var nästan fyra. Men då de fick kontakt igen, hade de hunnit fram till norra delen av Karlsborg och fick därifrån telefonguidning och vi vinkade när de passerade turistbyrån. Vid 3D-bion stod sen chefen och väntade på dom, så de hann. Vi får tro att de var nöjda med dagen trots allt. Sista timmen, när min kollega slutat, var det inte så många som hittade in. Emellanåt var det helt tomt, korta stunder. Då tittade jag upp från dataskärmen och där mitt på golvet långt inne i lokalen, skuttade en gråsparv omkring och tittade på mig. Hann inte få upp kameran förrän han flög ett varv och hittade dörren (bokstavligen krockade med densamma). Nåväl han skadade sig inte och även han kom på rätt rutt igen.....


Fikautsikt: Broöppningskö och "Hell´s angels" (eller inte)


...och fiskarna är fortfarande alltid hungriga.


Det populära äventyret ........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0