Sovmorgon?

Varför vaknar man alltid långt före innan man behöver gå upp, när man har sovmorgon? Jag vaknade redan vid åtta-tiden, när jag kunde sovit ända till halv tio. Nu gick det ingen nöd på mig egentligen, då jag faktiskt kom isäng redan runt tolv och slocknade ganska snart, för en gångs skull.
Strax innan jag lämnade Fagersanna för färden till Karlsborg, såg jag på fältet bredvid vägen, rådjuret igen. Denna gången var hon inte ensam utan hade två kid med sig "till frukostbordet " och jag hade inte kameran med mig!
På jobbet idag fick vi vara med och fira en månads giftemål, då brudgummen kom med blommor till sin brud och tårta till alla hennes arbetskamrater. Den var mycket god men bitarna var väldigt stora. Vi tackar för kalaset! Hade idag inte så lång arbetsdag och det "firade" jag med en resa till gymet, följt av kaffe och skvaller hos kompisen med färska jordgubbar att doppa i socker. Mmmmm....
Hemma igen var det dags för VM-match i fotboll för de svenska damerna, mot USA. Lite grann emot alla odds, vann de faktiskt matchen. I pausen hann jag fixa matlådor till både den som ska jobba och han som är ledig. Det blir lax med champinjon & purjolökssås till potatis.


De sista resterna från festen i lördags.....är nu slut. (Naughty me!)


Livlig båttrafik på sjön vid solnedgång.


De dök upp från alla håll och kanter.


Ser det ätbart ut? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0