Gerdshop

Har idag varit en sväng in på second hand och till Hörnebo, för att göra mig oskyldig. Blev till och med bjuden på mina egna chokladrutor till kaffet däruppe. Satt en stund och pratade för att sedan åka och inhandla dammsugarpåsar. Hemma fick det bli "fläsk & lökadopp" till middag följt av kaffe med en bit nybakad fläskpannkaka en stund senare på eftermiddagen. Övrig pannkaka ska följa med som picnic-lunch imorgon, då det bär iväg till Stockholm några dagar, om det går. Maken har nämligen fått ryggskott och stapplar omkring i huset, när han inte ligger på sängen, eller halvligger i sin datorfåtölj.
Resten av eftermiddagen har jag ägnat åt infrysning av två liter jordgubbar, samt påbörjat en hemsida. Har hittat ett ställe där det är gratis, obegränsad tid. Vi får se hur mycket man får plats med, ska lägga upp foton framöver från "affären". Jag har döpt sidan till www.gerdshop.n.nu och ska nu tillämpa metoden "learning by doing". Det kommer nog att ta ett tag innan det blir klart. Men tålamod gott folk det kommer, eller vem bryr sig......
Nåväl har i allafall börjat.


En ro-givande stund på sjön....undrar om de fick nå't napp?


Det blir inte många krusbär, så bäst att föreviga dom.


Det började regna precis när jag tog kort på en av Skånestenarna


Det har varit bra med regnet, för växtligheten.


Kaprifolen har tagit ordentlig fart, först i år.


Kvällsmat, det regnar och vi orkade inte grilla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0