Inget regn på hela da'n

Kan det vara möjligt, det har inte regnat en droppe idag och inte blåst heller. Annars har det varit ganska lugnt på jobbet, det körde inte ihop sig förrän vi skulle sälja vykort och frimärken. Blev lite av "ju fler kockar desto sämre soppa ", men jag tror vi fick ordning på det till slut. Alla utrikes frimärken tog slut, en kund köpte hela lagret, så jag får stanna och fylla på innan jobbet imorgon. Så fort man passerar vid fiskdammen på morgonen, kommer dom hela gänget och ställer sig och gapar. Man behöver därför inte vara rädd att glömma ge dom mat, för de säger till själva. Idag har jag inte låst in nå'n på toaletten heller, så det tar sig. Direkt efter jobbet blev det en blixtvisit till gymet i Tibro, för att dra igenom programmet i maskinerna. Hemma hade maken provat "vårt " gåband, (sonens egentligen) men vi har gjort ett byte så han har vår motionscykel). Nu har det väl bara stått här i ca två år, men bättre sent än aldrig.
Fick sedan äntligen tummen ur och fixade friterad camembert med persilja och hjortronsylt. Blev ganska hyfsat resultat för att vara första gången.


Blommorna som pryder framsidan vid jobbet


Mina vänner fiskarna, påminner mig om göromålen!


Dagens "kvällsmat"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0